7 Haziran 2012 Perşembe

Sultanı Öldürmek- Ahmet Ümit


Her ne kadar kitabı bir solukta okuyup bitirsem de yazmak için neden bu kadar bekledim bilmiyorum. Çok koyu bir Ahmet Ümit hayranı olarak kendisiyle ilk tanışıklığımız Patasana kitabıyla başlar. Daha sonra İstanbul Hatırası ile tekrardan zirve yapan ilgim yazarın neredeyse tüm kitaplarını alıp okumamla son bulmuştu ki buna harikulade çizimlere sahip Komiser Nevzat çizgi dizisi de dahil. Ve 2 yıllık bir beklmenin ardından elime aldığım kitabı dediğim gibi bir solukta bitirdim.Gerçi medyada o kadar çok yer aldı ki azıcık ilgili herkes konusunu az çok biliyordur. Yine bir cinayet fakat arka planda Fatih Sultan Mehmet dönemi, İstanbulun Fethi ve tarihin gizli kalmış, üzerinde tartışılan konuları yer alıyor. Romanın bazı bölümlerinde İstanbulun Fethi o kadar detaylı anlatılıyor ki adeta çok zevkli bir tarih dersi de almış oluyorsunuz. Zaten ilk baskısını 100.000 adet yaparak iddiasını ortaya koyan roman bu yılın açık ara en çok satan romanı olacak gibi duruyor.

2 yorum:

  1. Kitabın kurgusunu çok beğendim ancak tarihi bölümlerini beğenmedim.Yorumuma göz atmak isterseniz
    http://www.kitapsohbetcisi.com/2012/06/sultani-oldurmek.html

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz güzel her ne kadar biraz uzun olsa da. Blogunuzu da izlemey aldım.Teşekkürler.

    YanıtlaSil