3 Aralık 2013 Salı

Tosca

Geçtiğimiz günlerde Ankara Devlet Opera ve Balesinin Tosca temsiline gitme şansım oldu. Puccini'nin bu ünlü eserini V.Grisostomi Travaglini sahneye koymuş. Orkestrayı şef Alessandro Cedrone yönetirken, dekorlar Nihat Kahraman tarafından yapılmış.


Solistler ise şu şekildeydi:
FLORIA TOSCASEDA ARACI 
MARIO CAVARADOSSIAYKUT ÇINAR 
IL BARONE SCARPIAERDEM BAYDAR
CESARE ANGELOTTIBERAN SERTKAYA
IL SAGRESTANOBERKANT COŞKUN
SPOLETTAK.OKAN BAŞEL
SCIARRONELEVENT AKEV
UN CARCERIEREEMRE ULUOCAK
UN PASTOREUMUT AFACAN
Operayı genel olarak beğendim. Daha önce hiç canlı izlemediğim bir eserdi Tosca. Özellikle 3.perdedeki vokal performansları başarılı bulduğumu söylemeliyim. Fakat yine de Feryal Türkoğlu ve Murat Karahan ikilisini tercih ederdim. Tabi izledikten sonra ülkemizde opera ve bale izlemenin ne kadar ucuz olduğunu en azından bu kadar olumsuzluklar yanında tek tesellimizin bu olabileceğini düşündüm. Umarım kültür ve sanat açısından bugünleri arayacağımız bir yöne gitmeyiz. 

2 yorum:

  1. Hala bu afişi kullanmalarına şaşırdım. 3 yıl önce de bunu kullanıyorlardı ve afişin tasarımında biraz fazla esinlenme var başka bir çalışmadan. Dayanamayıp yazmıştım o zaman:

    http://haymatlos-heimatlos.blogspot.com/2010/10/esinlenmeler.html

    YanıtlaSil
  2. Program kitapçığının kapağı da aynı, yanılmıyorsam Burak dekorun içinde yer alan heykeli kapağa taşımışlar.

    YanıtlaSil