28 Mart 2013 Perşembe

Alexander Markov ve CSO Konseri

Geçtiğimiz Perşembe akşamı Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası haftalık konserlerinde konuk şef Vachtang Matchavariani orkestrayı yönetti. Solist olarak da ünlü kemancı Alexander Markov orkestraya eşlik etti.

Rus aslıllı Amerikalı Kemancı Markov konserin ilk yarısında Vivaldi'nin belki de en ünlü eseri olan Mevsimleri seslendirdi. Orkestranın tamamı bu ilk bölümde sadece yaylılardan oluşurken, Markov gerek tekniği gerekse ustalığıyla tüm salonu adeta büyüledi. Yoğun alkış sonrası sahneye tekrar gelen sanatçı Türkçe olarak ''Sizlere şimdi Paganini çalacağım'' diyerek bu güzel geceden aldığımız zevki biraz daha uzattmış oldu. En kısa zamanda sanatçının albümlerine ulaşmak özellikle de 24 kapris yorumunu bulmak farz oldu.

Konserin ikinci yarısında orkestra Mozart'ın Sihirli Flüt operasının üvertürünü ve 39. Senfoniyi seslendirerek bu geceyi noktaladı. Not olarak belirtmemde fayda var son yıllarda gittiğim CSO konserleri içerisinde en kalabalık seyirci grubunun olduğu konserdi ve bir çok insan konseri ayakta merdivenlerde izledi. Bir an önce CSO'nun yeni konser salonu tamamlansa da böyle iyi sanatçılar geldiğinde daha fazla insan izleme şansı bulabilse.


2 yorum:

  1. Ben bu konsere gitmeyi çok istiyordum ama internette biletleri o kadar kısa sürede tükendi ki, ağzım açık bakakaldım :( İnternet dışında gişelerden alma imkanım da yok. Dediğiniz gibi umarım en kısa zamanda CSO'nun yeni konser binası tamamlanıp hizmete girer yoksa kendi adıma maalesef bu güzelim konserleri kaçırmaya devam edeceğim :(

    YanıtlaSil
  2. Aslında ben de uzun süre kovaladım mynet üzerinden ve tüm biletler bitmiş gösteriyordu. 3 gün kala sistemde son kalan bir bilet buldun her nasılsa ve derhal aldım.Biraz da şans oldu benim için :)

    YanıtlaSil