21 Şubat 2013 Perşembe

Venedik Taciri

Uzun süredir gerek işlerimin yoğunluğu gerekse de malum sebeplerden pek devlet tiyatrolarına gidemiyordum. Geçen cumartesi yarattığım bir fırsat sonucu ancak salonun son sırasından yer bularak bir gün öncesinden bilet alarak Küçük Tiyatroda ''Venedik Taciri'' adlı oyunu izledim.


Oyun William Shakespeare'in meşhur eserinden uyarlama ve bir çok defa filme de uyarlanmış konusu herkesçe malum. Yine de Devlet tiyatrolarının sayfasından alıntılayarak konusun şöyle özetleyebiliriz:

Armatör-Tüccar Antonio, evlenmek için paraya ihtiyacı olan genç dostu Bassanio için Tefeci Shylock’tan borç ister ancak bir Katolik olarak faize karşıdır ve faizle para veren Shylock’tan nefret etmektedir. Şöyle bir anlaşmaya varırlar; Antonio aldığı borcu vadesinde ödemezse Shylock, onun bedeninin istediği yerinden yarım libre et kesecektir. Antonio’nun genç dostu Bassanio beğendiği zengin kızla evlenir. Ancak, bu arada Antonio’nun gemilerinin battığı haberi gelir. Kozlar Shylock’un elindedir…

 
Genel olarak vasat bir oyun olduğunu söyleyebilirim.izlerken sıkılmadım. Bu arada salon görevlisi bana bir kıyak yaparak ön sıralarda (5.sıra) boş bir koltuğa alınca oyunun içine daha iyi girebildim sanırım. Oyunun en beğendiğim yönü ise müzikleri ki Can Atilla imzalıydı ve Tamer Levent'in  oyunculuğuydu. Çok başarılı bir Shylock yorumu ortaya koydu.

Tamer Levent (Shylock)




1 yorum:

  1. Ben bu oyunu bu sene ikinci kez izledim ve oyuncuları bu sene biraz isteksiz ve yorulmuş buldum-Tamer Levent hariç. Yine de sahne de bir Shakespeare eseri görmek güzeldi. Umarım ilerleyen günlerde diğer eserlerini de görebiliriz.

    YanıtlaSil